Jelentősen csökkent a regisztrált balesetek száma 2011-ben, augusztus 1-ig közel háromszázzal kevesebb incidens történt hazánk útjain, mint a 2010-es év hasonló időszakában. A halálos kimenetelű balesetek száma még nagyobb arányban csökkent, kb. ötödével volt kevesebb, mint tavaly ilyenkor.

2011 stat
Egyszer szívesen megnéznék egy olyan statisztikát, hogy a legnagyobb szeletből (gyorshajtás), vajon mennyi a valódi sebességtúllépés, és mennyi a relatív gyorshajtás?

Az ittas vezetés is egyre inkább visszaszorul, és a július elején bevezetett KRESZ módosítás után - mely még szigorúbban szankcionálja az alkoholos befolyásoltság alatti vezetést - várhatóan tovább fog mérséklődni ez a szám.

2011 stat
"Csak két járműkategóriát találunk a tíz százalék feletti csoportban: az autósokat és a kerékpárosokat" - áll az OBB közleményében

A balesetet okozó járműfajták arányaiban sem történt túlzott változás, ha csak az nem, hogy idén kiemelkedően magas, 12%-os a kerékpárral okozott incidensek aránya. Ez a szám azért is meglepő, mert a bicajos szezonnak alig fele telt el, és az ugrásszerű növekedést jól mutatja, hogy csak az elmúlt harminc napban 214 alkalommal - vagyis naponta hétszer - helyszíneltek kerékpáros által kiváltott balesetnél.

A drótszamarak hajtói után a gyalogosok következnek a listán, ők a fenti mennyiségnek pontosan feléért, a balesetek 6 százalékáért felelnek, a robogósok követik őket öt százalékkal, és ismét a motorosok a sereghajtók, összesen 332 okozott közúti balesettel, ami a teljes mennyiség alig négy százaléka.

Forrás: ORFK - OBB